Kalemle cihad veya dille cihad vb. şeylerle cihad ''şer'i '' deyimle cihad değildir şer'i deyimle cihadin anlami; savaşmaktir Bu nedenle Peygamber Efendimiz e (sas) ALLAH yolunda cihad etmeye neyin denk olabilcegi soruldugunda ALLAH Rasulu (sas) ; ''buna gücünüz yetmez'' cevabini vermistir Şayet cihad kalemle veya dille olsaydi buna güc yetirecekleri muhakkakti
Bir sahabe Rasulullah a:
-'' Ey ALLAH in Rasulu , ALLAH yolunda cihad etmeye ne denk olabilir'' diye sormus, ALLAH Rasulu de (sas):
- Buna gucunuz yetmez, simdi sizden biriniz mucahid cihadından dönunceye kadar hiç ayrilmadan namaz kilmaya ve arasini açmadan oruç tutmaya gücü yeter mi?'' demistir Orada bulunanlar:
-'' Buna kimin gücü yetebilir ki?'' cevabini vermislerdir. ALLAH Rasulu de (sas):
- ''İşte mucahidin mukafati bunlari yapabileceklerin kazanacaklari mukafattir ALLAH yolunda cihad eden kimse, mucahid cihaddan donuceye kadar acmadan oruc tutan, ara vermeden namaz kilan ve RABB ine ibadetle mesgul olan kimse gibidir '' buyurmustur
Biliyor musunuz bir kisim insanlar cihadi nasil tarif ediyorlar? Ona; nefs ile cihad diyorlar Oruc tutmanin, namaz kilmanin nefis ile cihad oldugunu soyluyorlar Sayet cihad bundan ibaret olsa idi nasil ALLAH Rasulu (saws); insanlarin mucahidin aldigi sevaba guc yetiremeyeceklerini beyan etmis olurdu?
Cihaddan maksat ALLAH yolunda savasmaktir...Simdi geliyor birileri asil cihada ''kucuk cihad '' diyor Klimalar altinda oturmaksa nef ile cihad mis ve ''buyuk cihad '' mis (!) Kebaplar, kadayiflar, borek ve corek yemek mi buyuk cihad ? (!) Yoksa bombalarin, sarapanel parcalarinin altinda savasmak mi...Kardeslerin dedikleri gibi on gun karlar uzerinde yuruyup sogugun dehsetinden parmaklarinin dokulmesini isteyecek hale gelmek mi buyuk cihad???
Ey iki Harem Kentte (Mekke, Medine) ibadet eden abid (!)
Sayet bizi gorecek olsan;
Nasil ibadetle oynadigini cok iyi goreceksin !
Vallahi bunlar ibadet adina oynuyorlar! Mulsumanlarin kutsal degerleri ayaklar altinda cignenirken, cocuklari bogazlanirken, yaslilar yakilarak oldurulurken, ulkeler isgal edilirken, mallar gasb edilip mukaddesatlar cignenirken; harameyni serifeyne komsu olmak, aziz ve celil olan ALLAH in dini ile oynamaktir, oynamak (!)
Simdi sen evine giren hirsizi, hanimin yataginda birak yandaki odaya gecip namazi kil (!) Boyle bir namaz sana lanet okur Cunku sen hirsizi, irz ve namusuna saldirir hale birakiyor yan odada ALLAH a yalvarmaya girisiyorsun (!) Bu nasil bir dua ve yalvarma...!
Yahut da onunde irzin cigneniyor, sen de Kur'an okuyorsun (!) Vallahi bu, aziz ve celil olan ALLAH in dini ile oynamaktir, oynamak ALLAHU Teaala bu tur insanlari tasvir ederek soyle buyuruyor:
''Onlar dinlerini bir oyun ve eglence edinmislerdir '' (maide;57)
Evet, oyun ve eglence! Simdi sen Abdulbasit Abdussamet i veya Minsavi yi Kur'an okuyusunu dinler zevk alirsin Onu geriden takip etmek istersin Bu sana buyuk bir haz verir Sen bundan herhangi bir SIKINTI veya zorluk gorur musun? Hayir. Ayrica sen Kur'an in tecvidini ogrenirsin Her ayin sonunda da tesvik icin bin riyal veya daha fazla ucret alirsin ne kadar cuz ezberlersen o kadar riyal verilir sana Kur'an i bitirdiginde de ayri bir mukafat...
ALLAH icin soyle Bu mudur buyuk cihad, yoksa organlari parcalanip havaya dogru savrulan, gozleri kursunlarla delinen insanlarin yaptigi mi cihad?
Buna egitim cihadi diyorlar (!) Vakia asil cihad birakildi Cihad olmayan seyler cihad addedildi
Aslinda Kur'an i Kerim ALLAH yolunda sehid olma inancini ve kafirlerle savasma dusuncesini bir musluman ummetinin kalbine yerlestirmistir Bunu tezahuru Tebuk Savasinda ve benzeri yerlerde gorulmustur bakini bu savasa 30 bin kisi katilmis, muslumanlardan sadece 3 kisi ki bunlar Kab Bin Malik, Bilal Bin Umeyye ve Mirara bin Rabi dir Evet bunlar cihada katilmamislardir Bunlar egitim cihadi yaptiklari hesab edilerek mazur gorulmemislerdir (!) Bilakis muslumanlar bunlarla, ALLAHU Teeala nin kendilerini af ettiklerini bildirmesine kadar tam 50 gün küsür ilişkilerini kesmişler ve bunlara boykot uygulamişlardir
Kur'an i Kerim mazaretsiz olarak cihada katilmayanlara ise bir daha boyle sanli bir ise katilmamalari yasagi getirmis ve söyle buyurmustur:
** Eger ALLAH bu cihad dan sonra tekrar seni geri kalan bu topluluga goturur de onlar da seninle cihada cikmak icin izin isterlerse onlara sunu de: benimle beraber bir daha asla cihada cikmayacaksiniz ve dusmana karsi benimle beraber savasmayacaksiniz Cunku ılk defasinda savasa cikmayip oturmayi istediniz Simdi de geri kalanlarla beraber oturun ** (tevbe;83)
SEHID SEYH ABDULLAH AZZAM