Kırım Kongo şimdi de 'kaçak et'te

Hastalıktan korunmak için kenelerden kaçmak yetmiyor...

Uzmanlar Kırım Kongo Ateşi Hastalığı'nın sadece kenelerden bulaşmadığını söylüyor. Bu virüse sahip bir hayvanın etini kesen kişinin elinde ufacık bir yara varsa bu hastalığa yakalanmak mümkün.İlk kez Tokat'ta görüldüğü 2001 yılından bu yana 121 kişinin ölümüne neden olan Kırım Kongo Hastalığı'nın sadece kenelerden geçmediği ortaya çıktı. Kaçak hayvan girişleri, kaçak kesimler ve ''kendin pişir kendin ye'' gibi kontrolsüz durumların Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) hastalığına yol açan virüsün hayvandan insana bulaşma riskini artırdığı bildirildi. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi'nden Prof. Dr. Sibel Yavru ve Prof. Dr. Bilal Dik ve Prof. Dr. Mehmet Bitirgen düzenledikleri basın toplantısında kaçak et kesimlerinin ciddi tehlikeler yarattığını söyledi.

TOPYEKÜN MÜCADELE ŞART

Prof. Dik, ''Bu hastalığı sadece keneler taşımıyor. KKKA virüsü, hayvanlarda belirtisiz enfeksiyona yol açıyor. Yani hayvanlar taşıyıcı olabiliyor. Bu durumda kaçak kesilen bir hayvanın eti doğrudan mutfağa girdiğinde risk ortaya çıkıyor. Eğer bu virüslü etle uğraşan bir kadının elinde yara varsa ya da küçük bir çizik olursa KKKA virüsü insana geçebilir. Bu yüzden, tıpkı kuş gribinde olduğu gibi topyekun mücadele gerekiyor. Bu noktada gıda kontrolü öne çıkıyor. Hayvanlar ciddi anlamda kontrol altında tutulmalı'' dedi.

ŞOKLANMIŞ ET ALIN

Yard. Doç. İbrahim Erayman KKKA hastalığına karşı hayvan kesimhanesi çalışanları, kasaplar, doktorlar, laborantların risk altında olduğunu ifade ederek, ''Sadece kan değil iç organları diğer dışkıları da virüsü bulaştırabilir'' dedi. Prof. Dr. Sibel Yavru virüsün 2000 yılında İran'dan gelen kaçak hayvanlarla yurda sokulduğunu vurguladı. Yavru "Kesimden sonra etlerin soğuk zincire girmesi virüsü öldürüyor. Kontrolsüz hayvan nakilleri sürdüğü sürece hastalık önlenemez" dedi.

bugün

Sağlık - Aile Haberleri

"Karton" Denilen Hastane Açıldı
Dünya Çölyak Günü
İslamda Boşanma Sonucu Çocukların Durumu
Kısasın Psikolojik ve Sosyolojik Etkisi
Çocuklara İman Öğretiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler