Akyazı'da 47. Başörtüsü Platformu

Akyazı'da 47. Başörtüsü Platformu

Akyazı Başörtüsüne Özgürlük Platformu düzenlediği başörtüsüne özgürlük için 47. basın açıklamasını gerçekleştirdi.

Basın Açıklamasının Metni:

İnsan doğduğu an beraberinde bir takım haklarla doğar. Hayat hakkı, seyahat hakkı, evlenme hakkı, inanma hakkı… Daha nice haklar…

Biz burada inanma özgürlüğü ve hakların bir tanesi olan tesettür. Tesettürün ayrılmaz parçası olan başörtüsü.

Başörtüsü kadının simgesidir. Namusudur, iffetidir, hayâsıdır. Efendimiz ne buyurdu? ‘hayâ (utanma) imandandır.’

Kadın son yolculuğunda bile cenazesinin üzerinde başörtüsü vardır.

Başörtüsü Allah’ın emridir.

Dinimizin en önemli farzlarından biridir. Allah Kur-an’ı kerimde: ‘mümin kadınlara söyle başörtülerini yakalarının üzerine (kadar) örtsünler…’1

Yine yüce kitabımız ‘ey peygamber hanımlarına, kızlarına, müminlerin kadınlarına söyle örtülerini üzerlerine alsınlar. Bu onların tanınmamaları ve incitilmemeleri için daha uygundur. Allah gafurdur, rahimdir.’2

İşte Allah’ın emri, başka delil aramaya hiç gerek yoktur. İnancın gereği olan başörtüsünü kadınlarımız takıyor. Bu erkek ve kadınların en kutsalımızdır. Başörtüsü mücadelesi de en kutsal mücadeledir.

Allah sadece kadınlara değil erkeklere de (resulüm) mümin erkeklere, gözlerini (harama) dikmemelerini söyle…’3

Bu ayetin hükmünü yerine getirmede kadınlara bir görev daha düşüyor. Örtünmeleri gerekir ki erkeklere sebep olup günaha düşmesinler. Zaten kadınlarımız da buna inanarak başörtülerini takıyor. Bütün tesettürüne riayet ediyor.

Sünnette başörtüsü:

Biraz önce mealini sunduğumuz Ahzah süresinin 59. ayetince ensar kadınları siyah örtüler kullandı. Dışarı çıkınca adeta başlarında siyah kargalar oluşmuş gibi oldular. Bunu ummu seleme anlattı.4

Diğer bir hadis-i şerif ise aynen şöyle ‘Hz. Aişe validemiz (r.anh) anlatıyor: Esma Bintü Ebi Bekir (r.anh) üzerinde ince bir elbise olduğu halde Resulullah’ın (S.A.V) in huzuruna girmişti. Efendimiz (S.A.V) ondan yüzünü ters istikamete çevirdi ve: ‘Ey Esma kadın hayız (ergin)yaşına girdimi ondan sadece şunun ve şunun dışında hiçbir yerinin görünmesi Caiz değildir’. Dedi ve yüzü ellerine işaret etti.5

Ayet ve hadislerden kesin olarak anlıyoruz ki başörtüsü dinin emridir. Bütün Müslümanlar bununla yükümlüdür. Hiçbir Müslüman buna karşı gelmemelidir, gelirse ne olur? Yüce Kur-an’da Allah (c.c.): (bazı insanlar) ‘Allah’ ve peygambere inandık ve itiraf ettik’ diyorlar. Ondan sonra da içlerinden bir grup yüz çeviriyor bunlar inanmış değillerdir’6 buyuruyor.

(Bu ayet-i Kerime göstermektedir ki sırf dil ile Allah’a ve peygambere inandım demek mümin için yeterli ve geçerli değildir. Bu durum münafıkların tutumudur. Müminler ise dilleriyle söylediklerine kalbende inanır; ayrıca her türlü davranışları ile imanlarını ispat ve teyit ederler.)

İşte kadınlar bunun için başörtüsü takıyor bu aynı zamanda bir ibadettir. İbadet Allah’a itaatin bir ifadesidir. Allah yüce Kur-an’da ‘‘ Deki Allah’a itaat edin; peygambere de itaat edin…’’7

‘‘Kim peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur… ’’

Kadınlarımız bu ayetlerin hükmünü yerine getirmek için örtünüyor. Bu yönüyle inanan insanlarımız her an her saat ibadet halindedirler. Çünkü başlarını daima örtülü tutuyorlar.

İnanan ve inanmayan bütün vatandaşlarımıza sesleniyor inanmaya ve saygıya; inananlara saygılı ve inandığını yaşamaya davet ederiz, herkesin inancına saygımız vardır.

Diğer bir husus başörtüsü için ‘‘siyasi simge’’ deniliyor. Yukarda geçen ayet ve hadislerden anlıyoruz ki başörtüsü dinin emridir siyasi simge değildir. Bu olsa olsa art niyetlilerin sözü olabilir. Namaza ‘‘siyasi simge’’, oruca ‘‘siyasi simge’’, hacca ‘‘siyasi simge’’ söylenemeyeceği gibi başörtüsüne de siyasi simge demek mümkün değildir.

Deliller pek çok ancak yazarlarımız, basın mensuplarımız, bu konu hakkında söz edecek kimselerimiz, her inanca mensup olan halkımız çok çarpıcı bir ayet mealini unutmamak şartı ile sunuyoruz.

‘‘Allah ve resulü bir işe hüküm verdiği zaman inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.’’8

Ey basın-yayın, yazar ve çizer söz söyler olanlar! Allah ve resulü bizleri uyarıyor. Biz de sizleri uyarıyoruz. Sakın ola ki geçen ayet meallerinin belirttiği çirkin vasıflar bizde bulunmasın… Çünkü Müslümansınız. Bu başörtüsü zulmüne uğrayan mağdurların yanında yer alın.

Ey! Bu zulmü kaldırma yetkisi olan bütün makamlar, Ey! Halkın vekilleri elinizi çabuk tutun bu haksızlığa bu çifte standartlığa son verin. Allah ve resulünün sesini duyun bu sese muhakkak uyun.

Not: Kur-an’ı kerim ayet mealleri 4 prof. 1 doçent. Hazırladığı Kur-an’ı kerim meali, yayın hakkı Türk diyanet vakfı 2. baskı Eylül 2004

Hadis mealleri: Kütüb-i sitte 15. cilt 5247 ve 5248. hadisler…

1-Nur süresi ayet 31

2-Ahzap süresi ayet 59

3-Nur suresi ayet 30

4-Kütüb-i sitte 5247 nolu hadis

5-Kütüb-i sitte5248 nolu hadis

6-Nur süresi ayet 47

7-Nur süresi ayet 54

8-Ahzap süresi ayet 36

Gelecek hafta saat 12.30 da buluşmak üzere Allah’a emanet olun.

Akyazı Başörtüsüne Özgürlük platformu adına Eğitim bir’den Em. Öğrt. İsmet KULAKSIZ